10. februar 2015

Dahlia i nød eller nød-Dahlia?



Dere som har fulgt meg en stund, har nok fått med dere min store begeistring for Dahlia. Like fullt har det sikkert ikke gått dere hus forbi at jeg sjelden har hatt suksess med overvintringen av dem.... Klok av skade måtte jeg selvsagt bestille noen nød-knoller... 
I tilfelle jeg ikke lykkes i år heller (billig unnskyldning??)
Jeg prøver svenske Bulbs for første gang. Noen som har erfaring dem?
(alle bildene er lånt fra www.bulbs.se)





Bild kommer snart


Ja, så snek det seg visst med en liten Martagon lilje til flammebedet mitt.
Da er det bare å vente i spenning på nød-pakke i posten.
I år skal jeg ikke lide Dahlia-nød!

Ha en god uke alle sammen.


11 kommentarer:

  1. Hei! Jeg har ingen erfaring med Bulbs. I fjor hadde vi 'Thomas Edison' og den ble veldig fin. Har hørt at kjøleskap skal være fint å oppbevare knoller. Ingen minusgrader og ingen mus som forsyner seg. Så hvis du har et gammelt og plass, kan det være en mulighet. Tenk å ha et dahliakjøleskap! Spennende knoller du har kjøpt. God kveld Jannicke! Anne

    SvarSlett
  2. Nyyydelige blomster=) Jeg er heller ikke god på overvintring, så skjønner hva du snakker om=) Jeg blir skikkelig glad av bildene dine =) Favorittbedet ditt ser magisk ut! Drømme, drømme=) Vibeke

    SvarSlett
  3. Jeg har erfaring med Bulbs.se og jeg har bare godt å si om de! Jeg kjøpte flere dahlia av de i fjor, og de var veldig bra. Nydelige dahlia du viser! Håper noenfra i fjor har overlevd også :)

    SvarSlett
  4. Vad fina de är allihop, skall nog skaffa några nya i år med, men det får bli på trädgårdsmässan. Vår trädgårdsförening brukar tipsa om Bulbs, så jag antar att de är bra. Lycka till med dem. Ha det gott!

    SvarSlett
  5. Ja dette må bli bra! Jeg har dessverre liten erfaring med georginer, og er litt skeptisk siden det er så mye arbeid med opp og nedgravingen. Svigermor har noen gamle georginer som hun overvintrer i kjelleren. Jeg er enig i at blomstene er fine, og det må jo virkelig være noen for enhver smak!

    SvarSlett
  6. Dahlien mag ich sehr, aber die Überwinterung fand ich immer kompilziert, doch haben sie im nächsten Jahr wieder geblüht.

    LG Mathilda

    SvarSlett
  7. Jeg har også fått en forkjærlighet for Dahlia. Jeg fikk frem noen fra frø forrige år, og ble vel bitt av basillen. Du har bestilt noen flotte eksemplar med nydelige farger.

    SvarSlett
  8. Håper det lykkes både med de du har fra før, og de nye :-)

    SvarSlett
  9. I love dahlias! Beautifully decorate the garden !

    SvarSlett
  10. Dahlias are such lovely flowers.

    SvarSlett
  11. Kjempefine, og der var jo Obama også innimellom alle dine dahlia. Skjønner deg godt, de gir mye tilbake for stellet!

    SvarSlett