14. oktober 2014

Høstens vitamindose


 
Høsttid er vitamintid. 
Jeg vil påstå at jeg får dekket det meste av vitaminbehovet ved å hvile blikket på de energiske fargeklattene i høsthagen min. 
Ja, så supplerer jeg litt med slike vitaminer som man får på boks i butikken da:)


Blomskarsen satte seg selv på vitaminkur i sommer. Det gjorde susen.



 Solbruden ser da riktig nygift ut. Her flankert av en Rudbeckia som jeg ikke husker 
navnet på.




Tagetesen skulle dekke vitaminbehovet til dere alle sammen. 
Bare å forsyne seg:)
Ha en energisk og fargerik uke.

17 kommentarer:

  1. I love these sunny colors in the garden !
    Your collection of flowers is impressive !
    Greetings

    SvarSlett
  2. Oi, oi så fine bilder og glade blomster! Jeg suger til meg inspirasjon:)

    SvarSlett
  3. Tak for vitamin indsprøjtningen - skønne billeder :-)

    SvarSlett
  4. Behöver alla vitaminer jag kan få så jag tittar och tittar på dom fina blommorna! Underbara bilder!
    Agneta kram

    SvarSlett
  5. Such bright colors! Wonderful flowers and photos!

    SvarSlett
  6. Fargerikt og flott i hagen din, en riktig vitamininnsprøytning. Fine bilder! Mine tagetes og blomkarser blomstrer også fortsatt, måtte det vare en stund til. Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  7. Herlige bilder! Ja, vi kan trenge sånne bildevitaminer i noen måneder nå frem til våren kommer... Bare kjør på!

    SvarSlett
  8. Kære Jannicke

    Dejlige orange blomster med fine attituder og udtryk...
    Åh, solbruden er da så dejlig om den svinger med skørtet!

    Kram
    JetteMajken

    SvarSlett
  9. Trenger vitaminer nå som det er blitt så kjølig! Tenk jeg som ikke fikk sådd blomkarse i år. Skal ikke gjenta seg!

    SvarSlett
  10. Hei! Disse bildene gir et virkelig løft på en kald oktoberkveld. Det varmer. Lukten fra blomkarse synes jeg er så god. Minner meg om augustkvelder, men nå er det jo, oktober. Det hadde vært deilig om frosten ikke kom og tar dem. Så vi får litt mer tid til å nyte dem.
    Ha det godt og god kveld! Anne

    SvarSlett
  11. Både for øye og gane?! God helg :-))

    SvarSlett
  12. Nyyyydelige blomster=) Bildene dine er så utrolig finr=) En glede hver eneste gang jeg er innom hos deg=) Vibeke

    SvarSlett
  13. Nydelig "vitaminblomster! " Blomkarse er er så flott blomst.
    Og så liker jeg veldig godt den fylte gjerdesolhatten, Rudbeckia laciniata Goldkugel er det vel.
    Ha en fin fin dag!

    :-)

    SvarSlett
  14. Dear Jannibel,

    Thank you for your kind comment on my blog! You have some beautiful flowers in your garden. I don't have many yellow or orange flowers in my garden, but they do brighten it up very much.

    Have a lovely evening!

    Madelief

    SvarSlett
  15. Det sies at i de rødorange fargene høsten har ,gir oss litium, og det er vel det vi trenger nå før vinteren. En glød før mørketiden:)

    SvarSlett
  16. Så lekre og flammende farger det er i høsthagen din! Kjempemasse rik blomstring. Herlige glødende farger.

    SvarSlett