14. juni 2014

Helgegleder, reisefeber og litt vemod....



Permisjonen min skrider frem og det har vært helt vidunderlig å få følge vårens og forsommerens overdådige blomstring så tett. Været har vist seg fra sin beste side og det meste har slått ut i blomst før sin tid. Jeg har fått med meg mer enn jeg hadde håpet på.
Nå drar vi fra Enerhagen for å oppleve den store verden i fem uker. 
Det blir fantastisk og vi føler oss så heldige. 
Samtidig må jeg få lov å innrømme at det er litt vemodig å forlate hagen i sin vakreste prakt og med tanke på alt som skal pryde hagen i juni og juli. Luksusproblem....:)
Deler litt av Enerhagen med dere før avreise til Brasil og Bolivia.


Fjellflokk sådd i fjor med herlig blomstring i år.


Stjerneskjerm og en liten søt Allium


Sibir Iris og Iris germanica ’Violet Turner Pearl’. Sistnevnte blomstret for første gang i år 
(2 år siden jeg satt den). Synes den er riktig lekker.



Løvemunn og Busknellik



Portulakk
 

Allium



Skyggebedet byr på liv og farge med 
Skyggesildre, Forglemmegei og Løytnantshjerte i fin harmoni


Gressløk og en navnløs

        


Honningløk og Geum



Navnløs Daglilje fått av en venninne og valmue som har frøsådd seg selv.


Litt lei meg for å ikke få se mine gamle og nye peoner blomstre i år. 
De var fremdeles i knopp ved avreise, selv om jeg manet til blomstring hver eneste dag:) 
Det 'rare', men trøstesfulle var at naboens 100 år gamle peon sto i full blomst. 
Maken til fager og rank 100-åring!

Ha vidunderlige sommerdager i hagen og der dere ellers skal vandre og reise!

Deler mine helge- og hverdagsgleder hos 
Vivis hagerom 


Floral Friday   Today's Flowers
I heart macro

12 kommentarer:

  1. Mye flott blomstring hos deg nå! Skjønner godt at det er litt trist å forlate det akkurat nå. Men du verden for noen spennende reisemål dere har valgt. Det blir nok en opplevelse.
    Ha en fin helg og riktig god tur!

    SvarSlett
  2. Alldeles underbara blommor! Jag önskar dig en riktigt fin resa. Det blir säkert spännande.

    SvarSlett
  3. Beautiful pictures.
    Have a nice weekend and a pleasant journey!

    SvarSlett
  4. Kære Jannibele
    Som altid skønne billeder at se hos dig!
    Jeg ønsker dig en god og dejlig rejse!

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvarSlett
  5. Så nydelige bilder=) Skjønner godt at det også er litt vemodig, men snart vil du igjen være tilbake til hagen din=) Så heldige dere er som skal på reise, det må dere nyte. Jeg elsker å reise og se verden, og det er ikke lenge til vi skal reise vi heller. GOD TUR og NYT LIVET=) Vibeke

    SvarSlett
  6. Hei Jannibele

    Lækre billeder! Af flotte blomster:)

    Ha en dejlig rejse!

    SvarSlett
  7. Åh, så mye fint!
    God tur, og kos dere masse :-)

    SvarSlett
  8. Vakre bilder! Det må være litt vemodig å reise i fra hagen nå ja...
    God tur ut i den store verden! :-)

    SvarSlett
  9. Her var det virkelig mange flotte blomster, og jeg kan sitte å drømme meg bort i bildene dine lenge.
    Du har mange fine Iris.
    Tusen takk for at du delte din blomstrende helgeglede. Ønsker deg en fin søndag. Klem

    SvarSlett
  10. Flotte bilder :-)) Vi skal også snart reise fra sommerhagen, om enn ikke så lenge. Alltid litt vedmodig.. Ha en flott ferie!

    SvarSlett
  11. Kjære deg, Jannibele, av en eller annen grunn har jeg blitt så utrolig glad i deg. Så nydelig å se dine kunstneriske bilder, og lese dine tapre avskjedsord. Håper de fem ukene i utlendighet vil gi super oppladning av batteriene, og ny giv til mer kreativitet. Enerhagen venter på deg når du er tilbake:):) PS: De nydelige Tagetes Linné står i full blomst, frø fra deg!! Flere andre er grønne og klare, men ikke i blomst ennå.

    SvarSlett
  12. Mycket vackra bilder från din fina trädgård! Allt gott!

    SvarSlett